Monday 12 December 2011

Otvoreni tart sa jabukama/Apple Galette

Iako vidim da kod većine počinje praznično pečenje kolačića,meni je nekako još rano.Mene ludilo hvata zadnjih par dana,kada ih pečem noć i dan.Tako da vam danas ipak nudim jedan voćni tart.Recept sam dosta izmenila,u odnosu na original je ostao samo premaz kojim se sve premazuje.Videćete već...

Otvoreni tart sa jabukama
Please scroll down for English


Potrebno za testo:
  • 100gr kisele pavlake
  • 1 žumance
  • 250gr brašna
  • 110gr hladnog maslaca
  • 100gr šećera
  • prstohvat soli
za premaz:
  • 300ml soka od jabuke (bez šećera)
  • sok od pola limuna
  • 50gr šećera
  • 1 kašika žutog šećera
  • 1/4 kašičice cimeta
i još
  • 2 velike kisele jabuke (Granny Smith)
Priprema:
Od zadatih sastojaka umesiti testo i ostaviti u frižideru 2 sata.Na pobrašnjenoj površini razviti testo prečnika 35cm.Prebaciti ga na pleh obložen papirom za pečenje i vratiti u frižider još pola sata.
Za to vreme skuvati premaz.Pomešati sve sastojke i kuvati 5' na jačoj vatri.Držati ga na toplom.
Po ohlađenom testu poređati kriške jabuke (jabuke oljuštiti i iseći vrlo vrlo tanko).Ivice testa prebaciti preko jabuka (ne do kraja) i sve premazati sosom.Peći na 200C da porumeni.Izvaditi iz rerne i opet premazati sosom.Služiti toplo uz sladoled i karamel sos.

Apple Galette
Adapted from Bobby Flay's cookbook

Ingredients for pastry:
  • 100gr sour cream
  • 1 egg yolk
  • 250gr flour
  • 110gr cold butter
  • 100gr sugar
  • a pinch of salt
for glaze:
  • 300ml apple juice (unsweetened)
  • juice of 1/2 lemon
  • 50gr sugar
  • 1 tbsp light brown sugar
  • 1/4 tsp cinnamon
and
  • 2 big Granny Smith apples
Directions:
Mix all ingredients for dough and knead until the dough just comes together.Chill for 2 hours.On a floured surface roll the dough into a 35cm round.Transfer it to a baking pan lined with parchment paper and refrigerate for 30'.
Meanwhile,prepare the glaze.Mix all the ingredients in a small saucepan and cook over high heat for 5'.Keep it warm.
On a chilled dough arrange the apple slices (apples peeled and cut very very thin).Flip edges of a dough on the apples (not all the way) and brush with warm glaze (both,the apples and the dough).Bake in the preheated oven to 200C until golden brown.Take it out of the oven and brush again with the apple glaze.Serve warm with ice cream and caramel sauce.

10 comments:

  1. Ovo je zaista odlično, razlikuje se od klasičnih pita s jabukom ovog tipa i to mi se posebno sviđa. Premaz je odličan. Moram isprobati!

    ReplyDelete
  2. Slaba sam na kolace sa jabukama, belezim i ovaj recept :)

    Tart izgleda fantasticno, a premaz zvuci posebno interesantno.

    ReplyDelete
  3. Svidja mi se, nema puno secera i mislim da bas fino osvezava, jos i ovaj preliv odgore...a ne brini za praznicne kolacice, mozemo uvek organizovati razmenu, ionako sam tek u fazi testiranja novih receptica.:)))

    ReplyDelete
  4. Ovaj tart izgleda odlično, zanimljiv mi je dodatak kisele pavlake u tijesto, a premaz bi mislim jela samog, onako kašikom :)

    ReplyDelete
  5. Sviđa mi se premaz, moram isprobati, ali tek kad prođu blagdani :D

    ReplyDelete
  6. Jako fin recept! Posebno mi se dopada premaz ali i sluzenje uz karamel sos. Predivno! :)

    ReplyDelete
  7. Kakve predivne fotografije!I mi svakakve pite sa jabukama volimo, ali ovakve su mi najbolje!

    ReplyDelete
  8. baš je drugačija ova pita i dopada mi se premaz, vjerujem da bi mi se dopala

    ReplyDelete